Klantenservice

Bent u al in het bezit van een Aldenhuijsen slaapsysteem?

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen, vragen we u vriendelijk dit serviceformulier zo volledig mogelijk in te vullen. Eén van onze slaapspecialisten neemt dan binnen 2 werkdagen contact met u op.
Heeft u een vraag?
BEL ONZE Klantenservice:
0800 – 400 1010

Serviceformulier

Aanhef
Uw voornaam
Uw achternaam
Uw telefoonnummer
Uw e-mailadres
Uw order-nummer
Uw straat
Uw huisnummer
Uw postcode
Uw woonplaats
Typ hier uw vraag of opmerking in

Meteen antwoord op uw vraag?

Bekijk onze veelgestelde vragen hieronder.

Staat uw vraag er niet tussen? Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur telefonisch te bereiken op 0800 – 400 10 10 en per e-mail op klantenservice@aldenhuijsenbedden.nl

Postadres

Hoofdkantoor
Aldenhuijsen Slaapsystemen
Jagersveld 15
5405 BW Uden

Telefoon: 0800-4001010

Veelgestelde vragen

  • Wat houdt een adviesgesprek thuis in?
    Onze slaapspecialisten denken graag met u mee welk slaapsysteem het best bij u en uw woning past. In alle rust, want we hebben de tijd. Eerst nemen we samen uw huidige bed en slaaphouding onder de loep. Daarna bekijken we de meest optimale nieuwe situatie. Hoe groot mag het slaapsysteem maximaal zijn? Kan het hoofdbord en/of het bed door de trapopgang naar boven? Kunt u er straks goed omheen lopen, eventueel met rollator? Is uw slaapkamer geschikt voor een deelbaar bed? Welke type vloerbedekking heeft u en welk wiel moeten wij gebruiken als u voor een deelbaar bed kiest? En welke vormen, kleuren en materialen passen het beste bij uw interieur? Zo stellen we met elkaar uw slaapsysteem op maat samen.
  • Wat gebeurt er met mijn oude bed?
    Wanneer wij uw bed komen bezorgen en monteren, nemen wij, indien gewenst,  uw oude bed mee. 
  • Wordt mijn bed gemonteerd?
    Grotere artikelen zoals matrassen, toppers en complete boxspringsets of ledikanten leveren én monteren (indien van toepassing) onze bezorgers op de door u gewenste plaats (dit zal in de meeste gevallen de slaapkamer zijn). Alle verpakkingsmaterialen nemen wij uiteraard mee terug.

    Kleinere goederen die apart besteld zijn zoals bedtextiel en accessoires worden per pakketdienst verzonden en tot aan de deur geleverd. 

    Op de Waddeneilanden vindt géén montage plaats, met uitzondering van Texel.
  • Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
    Uw bestelling is speciaal op uw wensen afgenomen. Hierdoor kunnen wij uw bestelling mogelijk niet annuleren of wijzigen. Indien u in dat geval toch wenst te annuleren zijn wij helaas genoodzaakt om annuleringskosten te berekenen volgens de CWB voorwaarden. Wij raadplegen u contact met ons op te nemen wanneer u specifieke vragen heeft over het wijzigen of annuleren van uw bestelling. U kunt bovenstaand formulier invullen of een email sturen naar klantenservice@aldenhuijsenbedden.nl
  • Hoe weet ik wanneer mijn bed bezorgd gaat worden?
    Tijdens uw aankoop krijgt u van ons een globale levertijd door. Zodra wij uw bestelling in ons centraal magazijn compleet hebben ontvangen en dus volledig beschikbaar is voor levering, dan nemen wij contact met u op om samen een bezorgafspraak te maken. Zodra de bezorgafspraak is gemaakt volgt onze bevestiging per email waarin de leverdatum aan u wordt bevestigd. 

    Mocht om wat voor reden dan ook de verwachte levertijd zoals die van te voren is gecommuniceerd via onze website of in de winkel, wijzigen, dan nemen wij tijdig contact met u op om u hierover te informeren.
  • Mijn matras/topper is een paar centimeter te klein, klopt dit?
    Het topmatras kan in beginsel iets kleiner qua formaat zijn. Na een paar weken gebruik, krijgt de topper de juiste maat. De topper heeft wat tijd nodig om door het gebruik 'uit te zetten'. Zorg ervoor dat u de topper regelmatig opschudt. Pak hierbij de topper in zijn geheel stevig vast en niet enkel de tijk (hoes).
  • Mijn boxspring, matras en/of topper ruikt vreemd, hoe kan dit?
    Net als alle andere nieuwe materialen kan het zijn dat uw boxspring, matras en/of topper tijdelijk een specifieke geur afgeeft. (Bijvoorbeeld van latex, hout, stof of verlijming). Dit is heel normaal en deze geur verdwijnt na een paar dagen goed luchten. Mocht de geur niet verdwijnen, neem dan contact met ons op.
  • Waarom komen er afdrukken/ligplekken in mijn nieuwe matras of topmatras?
    Matrassen en topmatrassen zijn opgebouwd uit materialen die elastisch zijn en in een aantal gevallen opgebouwd uit natuurlijke materialen. Hierdoor kan uw lichaamsafdruk waarneembaar zijn als u enige tijd op het matras hebt gelegen. Dit is een normaal proces, zeker in het begin. Uw matras verliest hiermee geen ondersteuning of comfort en dit kan dan ook geen reden zijn tot vervanging of garantie.
  • Ik heb een nieuw matras en ik ervaar pijn. Hoe kan dit?
    Wennen aan uw nieuw(e) slaapsysteem, topper of matras is héél normaal. De eerste 8 weken heeft u dan ook zeker nodig om 'in te liggen'. Uw spieren en gewrichten moeten zich nog helemaal aanpassen aan de nieuwe situatie. Daarnaast moeten de materialen van het matras zich ook aan u aanpassen. Pas na ongeveer 8 weken weet u of uw matras écht lekker ligt of niet. 
  • Mijn boxspring kraakt, kan ik hier wat aan doen?
    Probeer te achterhalen wat het kraken veroorzaakt. Controleert u bijvoorbeeld of de poten goed zijn gemonteerd en goed zijn aangedraaid. Hebt u een harde vloer, gebruik dan bijvoorbeeld extra vilt onder de poten. Bij (elektrisch) verstelbare bedden kan het zijn dat de bewegende delen door bijvoorbeeld de luchtvochtigheid of temperatuur, wat geluid maken. Dit lost u op door de scharnieren in te spuiten met een siliconenspray.
  • Mijn (elektrisch) verstelbaar bed wil niet meer omhoog of omlaag?
    Controleert u allereerst of alle snoeren en stekkers zijn aangesloten. Mogelijkerwijs is een stekker na het stofzuigen onder uw bed los komen te zitten. Ga na of er stroom op het stopcontact staat. Controleer de batterijen in de afstandsbediening, werken deze nog? Dit laatste is enkel van toepassing op draadloze bedieningen. Bij stroomuitval kunt u de noodfunctie gebruiken om de bedbodem, eenmalig, in de vlakke stand te brengen. Hierna dienen de batterijen op het motorblok vervangen te worden voor nieuwe exemplaren. Het kan noodzakelijk zijn om uw afstandsbediening opnieuw te configureren.
  • Mijn partner en ik hebben dezelfde hardheid van het matras terwijl ons gewicht verschillend is. Hoe kan dit?
    De hardheid van het matras wordt geadviseerd aan de hand van lengte, het gewicht en het postuur van de klant, maar ook het slaapgedrag speelt een belangrijke rol. Daarnaast speelt ook persoonlijke voorkeur mee. Het kan dus zijn dat het gewicht verschillend is, maar u uiteindelijk toch dezelfde hardheid van het matras heeft.
  • Mijn (elektrisch) verstelbaar bed wil niet meer omhoog of omlaag?
    Controleert u allereerst of alle snoeren en stekkers zijn aangesloten. Mogelijkerwijs is een stekker na het stofzuigen onder uw bed los komen te zitten. Ga na of er stroom op het stopcontact staat. Controleer de batterijen in de afstandsbediening, werken deze nog? Dit laatste is enkel van toepassing op draadloze bedieningen. Bij stroomuitval kunt u de noodfunctie gebruiken om de bedbodem, eenmalig, in de vlakke stand te brengen. Hierna dienen de batterijen op het motorblok vervangen te worden voor nieuwe exemplaren. Het kan noodzakelijk zijn om uw afstandsbediening opnieuw te configureren.
  • Mijn matras lijkt korter dan het matras van mijn partner. Hoe kan dat?
    Er kan maatverschil zitten tussen twee matrassen. Dit heeft te maken met het verschil in hardheid van het matras. Als u bijvoorbeeld een matras heeft met een harde hardheid en uw partner heeft een soft matras, kan er sprake van maatverschil zijn. De matrassen zijn dan namelijk opgebouwd met verschillend vulmateriaal. Daarnaast is er  altijd een marge van een paar centimeter omdat de matrassen met de hand worden gemaakt.
  • Mijn matras is dikker/dunner dan het matras van mijn partner. Hoe kan dat?
    Indien er aan een zijde een lattenbodem ligt die elektrisch is en aan de andere kant een vaste lattenbodem zit er altijd 2 centimeter verschil in hoogte. Bij montage hoort dit verschil te worden opgeheven door de afstelling. Kleine verschillen kunnen voorkomen doordat de matrassen met de hand worden gemaakt.
  • Vroeger had mijn matras geen contourvorming. Hoe kan dat?
    Vroeger werden matrassen gemaakt met binnen vering en een vilten laag die hard was. Tegenwoordig stellen wij andere eisen aan een matras met als gevolg dat er andere materialen worden gebruikt en het matras zich enigszins aangepast aan uw lichaam waardoor contourvorming ontstaat.
  • Hoe stel ik mijn lattenbodem in?
    De lattenbodem kunt u instellen zoals u prettig vindt. Met de schuifjes in de midden zone kunt u de afstelling veranderen naar zachter of juist steviger. Als u de schuifjes helemaal naar buiten schuift, veren twee latten onder elkaar mee en staat de bodem ingesteld op de hardste stand. Wanneer u de schuifjes naar het midden schuift, staat de bodem zachter ingesteld.
  • Ik heb het gevoel dat mijn matras doorzakt. Wat kan dat zijn?
    Vaak ligt dit niet aan het matras maar aan de afstelling van uw lattenbodem. U kunt met de schuifjes in de midden zone de lattenbodem afstellen. 
  • Waar kan ik mijn klachten of servicevraag melden?
    Mocht u onverhoopt een klacht of servicevraag hebben, dan kunt u hierboven het serviceformulier invullen. Vul dit formulier zo volledig mogelijk in en klik op 'Verzenden'. Wij zullen uw aanvraag binnen 2 werkdagen in behandeling nemen en u zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen van de afwikkeling.