Terug naar overzicht

Slaapproblemen

Slaapproblemen oplossen? Tips tegen slapeloosheid 

Een goede nachtrust is ontzettend belangrijk voor een betere gezondheid. Niet alleen uw fysieke welzijn, maar ook uw concentratie en humeur worden door slapeloosheid beïnvloed. Er gebeurt namelijk van alles in uw lichaam tijdens het slapen. Uw hersenen leggen herinneringen vast, uw stofwisseling verwerkt koolhydraten en uw spieren herstellen van inspanningen. U kunt zich dus voorstellen dat niet kunnen slapen een vervelende invloed op uw lichaam en geest heeft. Krijg vandaag nog uw goede nachtrust, energie en leven terug.
slapen
 

Vraag het gratis magazine aan

Laat u inspireren door kennis en ervaring.

Vraag magazine aan
Victor Bouman Klant contact center

Wij hebben verstand van zowel bedden als het menselijk lichaam.

Maak een afspraak
Wat verstaan we onder slecht slapen?

Slaapproblemen zijn bijvoorbeeld slecht inslapen, lang wakker liggen, te kort slapen en te vaak of te vroeg wakker worden. Ongeveer 10%  van alle Nederlanders heeft hiermee te maken.

Het beste bed voor slaapproblemen

Ergernissen over uw ligcomfort kunnen slaapproblemen verergeren of zelfs veroorzaken. Maar wat is nu het beste bed om goed te slapen bij slaapproblemen? Een passende bodem in combinatie met het matras en de topper zorgt voor de basis van een goede nachtrust. Het juiste kussen, dekbed en bedlinnen maken het comfort af.  Onze specialisten helpen u graag een slaapsysteem op maat samen te stellen. Beter slapen begint bij het leren kennen van uw ideale slaaphouding. Met de Aldenhuijsen slaapscan kunnen we dit gedetailleerd in kaart brengen.

10 tips voor beter slapen

1. Doe minder dutjes
Slaapt u overdag vaak? Probeer dit terug te dringen naar één dutje van maximaal 20 minuten per dag.

2. Beweeg later op de dag
's Middags of vroeg in de avond een half uur bewegen – zoals fietsen of wandelen – zorgt voor een betere nachtrust.

3. Zorg voor het juiste licht
Krijg overdag zoveel mogelijk daglicht binnen en dim in de avond juist de lampen. Zo maakt u een gezonde dosis van het slaaphormoon melatonine aan.

4. Let op met cafeïne
Cafeïnehoudende producten, zoals koffie, zwarte thee, cola of chocolade, kunnen u uit uw slaap houden.

5. Eet minder in de avond
Een volle maag kan u wakkerhouden. Zorg daarom dat u minstens 2 uur voor het slapengaan niets meer eet.

6. Pas op de temperatuur
18°C is de beste slaapkamertemperatuur. Laat de verwarming uit en zet de raam open voor een gezond slaapklimaat.

7. Verduister uw slaapkamer
Licht verstoort uw slaapcyclus. Draag bijvoorbeeld een nachtmaskertje zodat u geen last heeft van het licht van uw wekker of een straatlantaarn. 

8. Past op met alcohol
Hoewel een 'slaapmutsje' lijkt te helpen bij een goede nachtrust, komt u werkelijk minder goed in uw diepe slaap.

9. Sta op bij woelen
Kunt u de slaap echt niet vatten? Sta dan op en ga iets rustigs doen. Lees bijvoorbeeld een paar hoofdstukken uit een boek bij gedempt licht.

10. Schrijf zorgen op
Piekert u veel? Leg pen en papier naast uw bed zodat u terugkomende gedachtes van u af kunt schrijven. 


Direct advies op maat?

Is uw huidige slaapsituatie aan verbetering toe? Onze vriendelijke medewerkers delen hun kennis over de perfecte slaapomgeving graag met u. Laat één van onze ervaren slaapspecialisten u direct adviseren. In alle rust, want we hebben de tijd. Een goed advies begint met het in kaart brengen van uw huidige slaapsituatie. Aangevuld met uw wensen komen wij tot een advies op maat. Voor nu en later.

Bel: 0800 – 400 10 10

Aldenhuijsen: niet zomaar een beddenbedrijf, maar de specialist in slapen

  • Al 30 jaar de specialist in slaapsystemen van Nederland
  • Professioneel, persoonlijk en uitgebreid (thuis)advies
  • Voor elk budget de beste oplossing
  • 90 dagen slaapgarantie
  • Terugname van uw oude bed