Terug naar overzicht

Rugklachten

Rugpijn na het slapen? Voorkom opstaan met rugpijn 

Rugpijn na het slapen is een probleem dat helaas vaak voorkomt. Wordt u wakker met meer klachten dan u de avond daarvoor had? Een verkeerde slaaphouding, een verkeerd matras of oncomfortabel kussen zijn vaak de oorzaken van opstaan met rugpijn. Het beste is uw wervelkolom in een neutrale, ontspannen houding tijdens het slapen. Zo trekt u niet aan uw lichaam waardoor het goed kan ontspannen. Bij een onnatuurlijke houding kunnen de klachten zelfs toenemen.    
slapen
 

Vraag het gratis magazine aan

Laat u inspireren door kennis en ervaring.

Vraag magazine aan
Victor Bouman Klant contact center

Wij hebben verstand van zowel bedden als het menselijk lichaam.

Maak een afspraak
Lage of hoge rugklachten?

Pijn vanaf de schouders tot de taille noemen we hoge rugpijn. Dit wordt vaak veroorzaakt door irritaties van spieren, gewrichten of de verbindingen tussen de ribben en wervelkolom. Alle klachten in de rug onder de taille noemen we lage rugklachten. Veelvoorkomende oorzaken van lage rugpijn zijn spit, hernia, spierpijn of pijn aan de bekkengewrichten. 

Voorkom rugpijn bij slecht liggen

Een slechte slaaphouding kan rugklachten verergeren of zelfs veroorzaken. Maar wat is nu het beste bed om te slapen met rugpijn? Een passende bodem in combinatie met het matras en de topper zorgt voor de basis van een goede slaaphouding. Het juiste kussen, dekbed en bedlinnen maken het comfort af.  Onze specialisten helpen u graag een slaapsysteem op maat samen te stellen. Beter slapen begint bij het leren kennen van uw ideale slaaphouding. Met de Aldenhuijsen slaapscan kunnen we dit gedetailleerd in kaart brengen.

3 tips voor slapen met rugpijn

1. Zorg dat u niet aan uw schouders trekt
Zit de pijn bovenin uw rug? Slaap op uw zij met een extra kussen voor de borst waar uw arm op kan rusten. Zo trekt u niet meer aan uw schouders.

2. Houd de basis van uw wervelkolom recht
Juist last van lage rugklachten? Ga op uw zij liggen en leg een kussen tussen uw beide knieën om de basis van uw wervelkolom recht te houden.

3. Rugpijn? Probeer een ander matras
Heeft u last van rugklachten? Juist dan is het belangrijk dat u op een goed matras slaapt. Bij het kiezen van een goed matras komt stiekem veel kijken. Zo is belangrijk te weten of u een rug-, zij- of buikslaper bent of welk gedeelte van uw rug u klachten ervaart. Laat u dus goed adviseren.


Direct advies op maat?

Is uw huidige slaapsituatie aan verbetering toe? Onze vriendelijke medewerkers delen hun kennis over de perfecte slaapomgeving graag met u. Laat één van onze ervaren slaapspecialisten u direct adviseren. In alle rust, want we hebben de tijd. Een goed advies begint met het in kaart brengen van uw huidige slaapsituatie. Aangevuld met uw wensen komen wij tot een advies op maat. Voor nu en later.

Bel: 0800 – 400 10 10

Aldenhuijsen: niet zomaar een beddenbedrijf, maar de specialist in slapen

  • Al 30 jaar de specialist in slaapsystemen van Nederland
  • Professioneel, persoonlijk en uitgebreid (thuis)advies
  • Voor elk budget de beste oplossing
  • 90 dagen slaapgarantie
  • Terugname van uw oude bed